Vil du vide mere?

Sød hund kigger
Find nyttige links her

Vi har samlet forskellige nyttige links herunder, som du kan gøre brug af, hvis du gerne vil vide mere om alt fra rejse med dyr til sygdomme og meget mere.

Generelt om sygdom og sundhed:

Vil du gerne lære mere om sundhed og sygdom anbefaler vi, at du tager et kig på Netdyredoktors hjemmeside. Netdyredoktor formidler seriøs viden og information om hunde, katte, heste, kaniner, marsvin osv. på en forståelig måde: https://www.netdyredoktor.dk. Du kan også tilmelde dig deres nyhedsmail her: https://www.netdyredoktor.dk/find-dyrlaege/nyhedsbrev

Rejse med kæledyr

Skal du ud og rejse med dit kæledyr, er det en god idé at sætte sig godt ind i hvad det land du skal til kræver af vacciner mm. før indrejse. Fødevarestyrelsen har lavet en god guide, som er nem at bruge og guider dig igennem retningslinjerne for det land du skal rejse til. Hvis du skal på bilferie, er det vigtigt at du finder ud af, hvad der kræves af samtlige lande du kører igennem, inden du når til den endelige feriedestination: www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Sider/Rejse_med_kaeledyr.aspx

Information om hunderacer, avl og salg af hvalpe

Mangler du information om hunderacer, avlsrestriktioner, hvor der er hvalpe til salg eller har du brug for at finde en opdrætter er Dansk Kennelklub et godt sted at starte: www.dkk.dk

Før, under og efter fødslen

Står du og overvejer om din tæve skal have hvalpe eller står I allerede og venter hvalpe, er der her en god guide til før, under og efter fødslen: www.raadtildyr.dk/wp-content/uploads/2021/02/Vi-venter-hvalpe.pdf

Drægtig kat

Er din kat drægtig eller overvejer du om din hunkat skal have killinger, har kattens værn samlet information om drægtighed og fødsel: www.kattens-vaern.dk/draegtighed-og-foedsel

Ny lovgivning vedr. katte

Den 1. juli 2021 trådte en ændring af lovgivningen vedrørende katte i kraft, som afskaffede pligten til at umærkede katte skulle fremlyses. Det vil sige at ejerskabet på umærket katte overgår direkte til optageren af katten og de øjeblikkeligt kan videreformidles. Dette er blandt andet en af årsagerne til, at det anbefales, at katte bliver mærket med øretatovering og/eller chip. Du kan læse mere herom på følgende hjemmesider: www.dansk-katteregister.dk og www.katteregister.dk